Likeit oli luonteva valinta aloittavalle yritykselle

JETmax on nuori ja ketterä HR-palveluiden tuottaja, jossa liiketoiminnan kasvu perustuu asiakaslähtöiseen tekemiseen ja inhimillisiin arvoihin. Vuonna 2021 perustettu yritys palvelee teollisuuden sekä rakennus- ja kiinteistöalan asiakkaita kattavasti ympäri Suomen. 

JETmaxin perustajakolmikko, Taru Alen, Esa Karttunen ja Jutta Koivulahti löysivät yhteisen sävelen työskennellessään samassa työpaikassa henkilöstövuokrausalalla.  

— Meillä oli keskenämme vahva tahto tehdä asioita eri tavalla kuin alalla yleensä, meidän mielestämme oikein ja paremmin, muistelee tuore yrittäjä Taru Alen tarinan alkuvaiheita. Saimme myös asiakkailtamme tukea ajatuksillemme, ja jotkut työnhakijatkin rohkaisivat ottamaan ratkaisevan askeleen. 

Yrityksen nimi muodostettiin perustajiensa nimien alkukirjaimista. — Maxia tosin vielä etsitään,  Alen naurahtaa.  

JETmax pääsi rekrytoimaan ensimmäisen oman työntekijänsä pian toiminnan käynnistämisen jälkeen, vuoden 2022 keväällä. Myös asiakkaille suunnatut rekrytointi- ja henkilöstövuokrauspalvelut ovat pyörähtäneet nopeasti käyntiin, ja pieni mutta pystyvä yritys on ponkaissut vahvalle kasvu-uralle. 

Ohjenuorana tehokas ja ennakoiva tekeminen 

JETmaxin ohjenuorina toimivat tehokas ja ennakoiva tekeminen sekä tasa-arvoinen ja ratkaisukeskeinen ote jokaisessa kohtaamisessa. Myös Likeitillä on ollut tarjottavanaan ratkaisukeskeinen asenne tehokkaan ja helppokäyttöisen ohjelmistokokonaisuuden räätälöinnissä.  

CRM- ja HR-ohjelmistot otettiin käyttöön heti käynnistymisvaiheessa. 

— Olimme jo oppineet käyttämään Likeitin ohjelmia ja huomanneet, että yhteistyö toimii myös henkilötasolla. Siksi meillä ei ollut varsinaisesti tarvetta edes vakavasti pohtia mitään muuta vaihtoehtoa, Alen summaa. — Ja täytyy sanoa, että Likeitin osaamisesta oli iso apu jo alussa, kun toimintaa käynnistettiin. 

Taloushallinto heti rullaamaan Saarni Economicsin avulla 

Nopealla aikataululla piti löytää myös kumppani tekemään taloushallinnon sisältöjä. Kirjanpito ja laskutus siirrettiin Saarni Economicsille vuoden -22 alusta. 

— Likeit on meille aivan keskeinen taloushallinnon työkalu. Esimerkiksi myynti- ja ostolaskujen hallinnointi tätä kautta on todella sujuvaa. Täytyy myös kehua Saarni Economicsin proaktiivisuutta ihan arjen tasolla; yhteydenpito on helppoa ja palvelun hinta-laatusuhde on erinomainen, Alen sanoo. 

Asiakkiaan tarpeita kuunteleva kumppani 

— Vaikka JETmaxin tarinalla oli suorastaan lentävä lähtö, voi vain kiittää kuinka Likeit on pysynyt mukana ja pystynyt myös toimimaan joustavasti. Aika lailla kylki kyljessä olemme tehneet tätä kehittämistä. 

— Likeitin osaavien ammattilaisten tuki on ollut meille tärkeää. Itse ei aina osaa puhua tietotekniikan termeillä, mutta he ymmärtävät mitä haluamme ja ottavat aina nopeasti kopin. 

Tärkeää on myös, että aina tietää kehen voi olla yhteyksissä, kun tulee kysymistä tai selvitettävää. 

Etuina selkeys ja helppous  

— Likeit mahdollistaa sen, että että meillä on kaikki toiminnot samassa kokonaisuudessa, eikä useammassa järjestelmässä. Tieto ei katoa minnekään matkan varrella eikä sen siirtelyssä pääse syntymään inhimillisiä virheitä. 

Asiakkaan näkökulmasta prosessit rekrytoinnista palkanmaksuun ovat selkeitä ja läpinäkyviä. Laskutus perustuu aina asiakkaan hyväksynnälle. Työtekijä puolestaan näkee omat palkkalaskelmat heti kun ne on hyväksytty, ja pystyy myös tarvittaessa korjaamaan tietoja ennen kuin palkka on tilillä. 

Likeitin sovelluksia on helppoa hallita mobiilisti. — Itsekin käytän niitä paljon kännykällä, ja hyvin toimii, Alen kiittää.