Wulff Worksin poikkeuksellinen kasvutarina Likeitin tukemana

Tässä artikkelissa pääset lukemaan:

  • Miten 2024 perustettu Wulff Works sisällytti Likeitin kasvustrategiaansa 
  • Miksi Likeit toiminnanohjausjärjestelmä oli selvä valinta sen vahvan TES-tulkinnan takia 
  • Wulff Worksin kokemukset käyttöönotosta ja yhteistyöstä 
  • Mitä konkreettisia hyötyjä Likeit tuo henkilöstöpalvelualan organisaation arkeen ja mitä kehitystoiveita heillä on Likeitille tulevaisuuteen 

Henkilökohtaista palvelua ja kovaa kasvua

Wulff Works on henkilöstöpalvelualan ammattilaisten perustama nuori, mutta nopeassa ajassa vahvan jalansijan saavuttanut henkilöstöpalvelualan yritys, joka on osa suomalaista pörssiyhtiötä Wulff-konsernia.  

Wulff Worksin hallintojohtaja Laura Rintamäki on ollut mukana perustamassa yritystä ja vastaa muun muassa käytössä olevista toiminnanohjausjärjestelmistä. Hän päätyi henkilöstöpalvelualalle opintojensa työharjoittelun kautta reilut kuusi vuotta sitten ja on sittemmin työskennellyt monipuolisissa tehtävissä aina palkkahallinnosta kehittämisen pariin. Sen myötä myös alan järjestelmät ja prosessit ovat tulleet hyvin tutuiksi. 

Yrityksen toimintaa ohjaa henkilökohtaiseen ja läsnä olevaan asiakaspalveluun keskittyminen. Vaikka Wulff Works kehittää myös oman toimintansa automaatioita ja tekoälyn hyödyntämistä, yritys on kuitenkin päättänyt panostaa ensisijaisesti ihmisten kohtaamiseen. Tämä on ollut yksi heidän strategiansa kulmakivistä. 

Likeit valikoitui nopeasti

Järjestelmää valitessaan Wulff Worksin ei tarvinnut harkita asiaa pitkään. Tiimissä oli paljon henkilöstöpalvelualan konkareita, joilla oli aiempaa kokemusta useista eri toiminnanohjausjärjestelmistä, Likeit mukaan lukien.  

Koska yrityksellä oli tavoitteenaan päästä nopeasti liikkeelle, ratkaisu oli selvä. Likeit kattoi kaikki Wulff Worksin tarvitsemat palvelut: asiakastietojen ja työtuntien hallinnan, HR-työkalun, laskutuksen, palkanlaskennan ja raportoinnin. Alkuun yritys käytti myös Likeitin kirjanpidon ja ostolaskujen käsittelyn palveluja, jotka kuitenkin siirrettiin myöhemmin Wulff-konsernin kirjanpidon kanssa samaan järjestelmään. Samalla se tarjosi mahdollisuuden pyörittää eri toimialojen työehtosopimuksia yhdestä ja samasta paikasta. 

– Moni järjestelmä toimii hyvin tietyllä toimialalla, mutta Likeit pystyy käsittelemään useita TES:ejä saman järjestelmän sisällä. Meillä ei ole toimialarajoja, joten tarvitsimme ratkaisun, joka mukautuu jokaiseen asiakkuuteen, Rintamäki kertoo. 

Vakituista palkansaajaa ensimmäisen vuoden aikana
Wulff Worksin oman henkilöstön Likeitin käyttäjää
TES:iä

Käyttöönotto sujui vauhdilla

Likeit on laaja ja monipuolinen, ja siksi Rintamäen arvion mukaan aiempi kokemus järjestelmästä ja ymmärrys toiminnanohjauksesta oli heidän etunaan käyttöönottoprojektissa. Kun osaamista oli jo valmiiksi, päästiin järjestelmää rakentamaan nopeasti yrityksen tarpeiden mukaisesti. 

– Kävimme projektin aikana tiivistä vuoropuhelua Likeitin asiantuntijoiden kanssa. Näin kokeneen käyttäjän näkökulmasta yhteistyö toimi hyvin, ja saimme vastaukset kysymyksiimme nopeasti, kuvailee Rintamäki. 

Käyttöönoton jälkeen Wulff Works siirtyi sulavasti Likeitin käyttöön arjessaan. Mahdolliset tukipyynnöt hoituvat Likeitin tikettijärjestelmän kautta, ja kuukausittaisissa palavereissa käydään läpi ajankohtaisia aiheita ja kehitystoiveita. 

– Käyttöönotto eteni myös meidän näkökulmasta mutkattomasti. Säännölliset palaverit asiakkaan kanssa vauhdittivat etenemistä ja yhteistyö alansa rautaisten ammattilaisten kanssa oli selkeää ja vaivatonta, monina hetkinä myös aitoja nauruja kirvoittavaa. Wulff kuvasi järjestelmän tarpeet meille tarkasti, ja niiden pohjalta pystyimme yhdessä valitsemaan parhaat ratkaisut tai kehittämään uusia vaihtoehtoja, sanoo Satu Kylmämetsä, Likeitin liiketoimintajohtaja.  

Yksi järjestelmä koko prosessille

Arjessa Likeitin suurimmat hyödyt näkyvät siinä, että kaikki tieto löytyy samasta paikasta. Wulff Worksilla on keskitetty palkanlaskennan ja laskutuksen tiimi, jonka työtä helpottaa merkittävästi Likeitissa näkyvä rekrytointiin ja asiakasyhteistyöhön liittyvä tieto. 

– Yksi Likeitin merkittävimmistä eduista on sen “TES-moottori”. Meillä on käytössä noin 50 eri työehtosopimusta, ja uusien lisääminen Likeitiin onnistuu nopeasti ilman raskaita muutostöitä, sanoo Rintamäki. 

Kehitystä yhdessä

Wulff Works on huomannut Likeitin panostaneen viime aikoina erityisesti viestintään ja asiakasvuorovaikutukseen. Kvartaaleittain julkaistavat ominaisuuspäivitykset ja uutiskirjeet ovat tuoneet näkyväksi sen, kuinka palvelua kehitetään jatkuvasti. 

Rintamäen mukaan Likeitin vahvuus on ollut aina tekninen osaaminen ja halu ratkaista asiakkaan ongelmat käytännönläheisesti. Tulevaisuudessa hän toivoo järjestelmään lisää visuaalisuutta ja ohjaavia elementtejä, jotka tukisivat käyttäjiä kiireisessä arjessa. 

– Esimerkiksi mikäli järjestelmä voisi muistuttaa puuttuvista tiedoista tai tarjota tarkistuslistoja, se ehkäisisi monia inhimillisiä virheitä. Tällaiset pienet asiat tukevat isoa kokonaisuutta, Rintamäki ehdottaa.  

Kiitosta molemminpuolisesti tiiviistä ja asiantuntevasta yhteistyöstä antaa myös Likeitin asiakasvastaavien tiimipäällikkö Ilkka Hirvonen.  

– Yhteistyö Wulff Worksin kanssa on ollut antoisaa ja kehittävää. Asiakkaan vahva järjestelmäosaaminen näkyy rakentavina tuki- ja kehityspyyntöinä, jotka vaativat usein tiivistä vuoropuhelua ja yhteistä pohdintaa eri näkökulmista. Juuri näistä vaativista tilanteista syntyy parhaimmillaan uusia ideoita ja kehityssuuntia, jotka vievät järjestelmää eteenpäin, sanoo Hirvonen.  

Katse eteenpäin

Kasvun jatkuessa Wulff Works suunnittelee myös Saarni Cloudin muiden ratkaisujen hyödyntämistä. Likeitin ja Saarni Intelligencen yhteinen Johdon raportit –palvelu on tukenut Wulff Worksin liiketoiminnan kasvattamista ja päätöksentekoa visuaalisten ja interaktiivisten raporttien avulla toukokuusta 2025 alkaen. Yritys on harkinnut yhteistyötä Neptonin ja Saarni EXP:n ratkaisuista tarjotakseen parempaa asiakaskokemusta.  

– Haluamme tietää, miten vuokratyöntekijämme viihtyvät asiakkaidemme työpaikoilla, ei vain meillä Wulff Worksilla. EXP:n avulla kerättävä tieto auttaisi meitä kehittämään sekä omaa että asiakkaidemme toimintaa. Yhteistyö Neptonin kanssa taas helpottaisi meidän kommunikointia ja tiedonjakoa omien asiakkaidemme kanssa, sillä heistä usealla on Nepton käytössä työajanseurantajärjestelmänä, arvioi Rintamäki tulevaisuuden tarpeista.

 

Wulff Worksin käytössä olevat Likeit-palvelut:


Enemmän aikaa arvokkaalle työlle. Ota yhteyttä